Najvyšší kontrolný úrad SR obhájil titul Efektívny používateľ modelu CAF - NKU
Aktuality
Najvyšší kontrolný úrad SR obhájil titul Efektívny používateľ modelu CAF
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky získal v roku 2011 ako prvá organizácia na Slovensku dvojročný európsky uznávaný titul Efektívny používateľ modelu CAF a zaradil sa tak medzi európske organizácie verejnej správy, ktoré sa manažérstvu kvality venujú aktívne. Od leta 2013 sa úrad v súlade s harmonogramom Základných krokov a harmonogramu implementácie modelu CAF v Najvyššom kontrolnom úrade SR pripravoval na hodnotenie Externej spätnej väzby modelu CAF a obhajobu titulu, ktorých je doteraz v celej Európe udelených celkovo 66. Po vykonaní druhého samohodnotenia na jeseň 2013, ktoré je nevyhnutnou podmienkou pre obhájenie titulu, ale aj priestorom na porovnanie zmien a posunu v kvalite našej práce a fungovania, prešiel úrad externým posúdením na mieste a pokračuje procesom trvalého zlepšovania.
Dňa 23. septembra 2014 sa v úrade konalo hodnotenie Externej spätnej väzby modelu CAF, ktoré realizoval tím externých hodnotiteľov organizátora Externej spätnej väzby modelu CAF – Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctva SR za účasti predsedu, podpredsedu NKÚ SR a členov CAF tímu. Cieľom bolo zhodnotiť kvalitu jednotlivých krokov procesu samohodnotenia kvalitu plánovania a procesu zlepšovania a posúdiť, či organizácia zavádza hodnoty komplexného manažérstva kvality.
Predseda Najvyššieho kontrolného úradu SR, Ján Jasovský prevzal z rúk prezidenta predsedu Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR, Jozefa Mihoka, titul Efektívny používateľ modelu CAF za účasti členov vlády SR a odbornej verejnosti. Slávnostné odovzdávanie sa uskutočnilo dňa 20. novembra v historickej budove NR SR pri príležitosti vyhlásenia výsledkov súťaže Národná cena SR za kvalitu 2014.
Tak, ako všetky ocenenia, aj tento titul je zaväzujúci a proces zvyšovania kvality sa jeho získaním nekončí. Vrcholové vedenie úradu považuje za dôležité, aby sa kvalita našej práce odrážala prirodzene vo všetkých procesoch a činnostiach bez ohľadu na to, či ide o kľúčový proces – kontrolnú činnosť, manažérske alebo podporné procesy úradu.
Bulletin - Národná cena Slovenskej republiky za kvalitu (.PDF / 3,53MB)