- IČO
- 00699021
- Sídlo
- Hlboká cesta 2, 83336 Bratislava-Staré Mesto
- Kontrolované obdobie
- 2016
- Termín kontroly
- 15.06.2017 - 29.11.2017
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Faktúry za služby neobsahovali špecifikáciu preukazujúcu správnosť fakturovaných cien skutočne dodaných služieb, čím nebola dodržaná preukázateľnosť účtovného záznamu podľa § 32 ods. 1 písm. a) zákona o účtovníctve. Podľa § 6 ods. 1 citovaného zákona je účtovná jednotka povinná doložiť účtovné prípady účtovnými dokladmi, ktoré podľa § 8 ods. 4 citovaného zákona umožňujú jednotlivo aj v súvislostiach spoľahlivo a jednoznačne určiť obsah účtovných prípadov.
Nedostatky boli zistené v transparentnosti uzatvárania zmluvných vzťahov, t. j. zmluvy neboli uzatvárané v dostatočnom časovom predstihu pred konaním podujatia, neobsahovali prílohy, chýbala podrobná špecifikácia predmetu zmluvy, resp. zmluvne dohodnutej ceny, obsah zmluvy nebol dohodnutý jednoznačne.
Výkon finančnej kontroly nebol vykonávaný v súlade s § 7 zákona o finančnej kontrole
Stanovenie predpokladanej hodnoty zákazky sa v predloženej dokumentácii nenachádzalo.
Postup nebol v súlade s § 9 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, konkrétne s princípom transparentnosti, keďže v predloženej dokumentácii boli uvádzané rozdielne sumy týkajúce sa predpokladanej hodnoty zákazky.
Verejné obstarávanie bolo zrealizované s využitím elektronického trhoviska, pričom sa však nejednalo o službu bežne dostupnú na trhu v zmysle § 9b zákona o verejnom obstarávaní.
MZVaEZ SR nepostupovalo v súlade s § 117 ods. 2 a § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, keďže zákazku „Sprievodný program podujatí realizovaných počas SK PRES“ v hodnote 200 000 eur bez DPH neuverejnilo v profile v Súhrnnej správe o zákazkách s nízkymi hodnotami s cenami vyššími ako 5 000 eur.
MZVaEZ SR pri stanovovaní PHZ nepostupovalo v súlade s § 5 ods. 1 a § 9 ods. 3, konkrétne s princípom hospodárnosti a efektívnosti zákona o verejnom obstarávaní, keďže z predloženej dokumentácie nebolo zrejmé, akým spôsobom stanovilo PHZ, t. j. stanovilo PHZ bez toho, aby poznalo reálne možnosti trhu a možnosti dodávateľov.
Pripravovaná finančná operácia nebola overená zamestnancom zodpovedným za verejné obstarávanie.
MZVaEZ SR nepostupovalo v súlade s Čl. 9.7.Rámcových dohôd o dodaní prezentačného materiálu, v zmysle ktorého malo povinnosť do 30 dní od doručenia písomnej žiadosti predávajúceho vrátiť nespotrebovanú časť kaucie na bankový účet predávajúceho.
MZVaEZ SR vo verejnom obstarávaní stanovilo Osobitné požiadavky na plnenie, ktoré však následne počas plnenia zmluvy neboli dodržané.
Nebol overený súlad so všetkými relevantnými skutočnosťami uvedenými v § 6 ods. 4 zákona o finančnej kontrole.
MZVaEZ SR k zákazke "Dodanie, inštalácia a deinštalácia diela – fotografickej výstavy" neuchovalo kompletnú dokumentáciu.
Špecifikáciu predmetu zákazky "Dodanie, inštalácia a deinštalácia diela – fotografickej výstavy" nestanovilo jednoznačne a presne.
Nebol overený súlad so všetkými relevantnými skutočnosťami uvedenými v § 6 ods. 4 zákona o finančnej kontrole.
Zákazku "Výroba a dodanie protokolárnych tlačovín s vizuálom SK PRES" MZVaEZ SR zadalo priamym zadaním. V zmysle Čl. 12 Zákazky zadávané priamo ods. 3 Smernice č. 21/2016 zo dňa 21. 06. 2016 o verejnom obstarávaní na MZVaEZ SR bol zadávateľ povinný prihliadať na dodržanie princípu hospodárnosti a nezadať vedome zákazku priamo uchádzačovi, ktorý by ministerstvu poskytol nevýhodné podmienky plnenia zákazky.
Dodanie protokolárnych predmetov - zrealizovaná finančná kontrola vykazovala znaky formálnosti.
MZVaEZ uplatnilo pri zabezpečovaní výkonu predsedníctva Slovenskej republiky v Rade Európskej únie v roku 2016 výnimky z aplikácie zákona o verejnom obstarávaní. MZVaEZ SR preukázalo (u vybranej vzorky) oprávnenosť použitia výnimky z aplikácie zákona o verejnom obstarávaní.