-
IČO
-
00308269
-
Sídlo
-
Námestie sv. Ladislava 931/7, 95115 Mojmírovce
-
Kontrolované obdobie
-
2010, vrátane relevantných údajov z rokov 2009 a 2011
-
Termín kontroly
-
08.02.2012 -
25.04.2013
-
Stav kontroly
-
Ukončená
Zistenia
Podľa paragrafu 21 ods. 2 štatútu obce funkciu prednostu OÚ v Mojmírovciach mohol vykonávať iba občan s vysokoškolským vzdelaním, čo nebolo v súlade s § 17 zákona o obecnom zriadení, ktorý nestanovuje minimálny kvalifikačný predpoklad na funkciu prednostu OÚ. Preto obec v internom predpise nemohla požadovať ako kvalifikačný predpoklad na výkon predmetnej funkcie vysokoškolské vzdelanie.
Typ nedostatku: Formálna nezrovnalosť
Obecný úrad zverejnil rozpočet obce na rok 2010 dňa 30.11.2009, čo nebolo v súlade s § 9 ods. 2 zákona o obecnom zriadení, t. j. 15 dní pred jeho schválením.
Typ nedostatku: Formálna nezrovnalosť
Obec pri zostavení rozpočtu na rok 2010 nepostupovala podľa § 10 ods. 6 zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy, keď do príjmových finančných operácii nezahrnula prevod zostatku finančných prostriedkov z predchádzajúcich rokov.
Typ nedostatku: Odchýlka od súladu
O kontrolných zisteniach následných finančných kontrol vypracoval HK v troch prípadoch protokoly, čo nebolo v súlade s § 16 ods. 1 zákona o finančnej kontrole, podľa ktorého vypracovávajú kontrolné orgány o kontrolných zisteniach správu, dodatok k správe a záznam.
Typ nedostatku: Formálna nezrovnalosť
Predložené zápisnice o prerokovaní správy neobsahovali potvrdenie kontrolovaného subjektu o vrátení dokladov a písomností poskytnutých na vykonanie následnej finančnej kontroly v zmysle § 22 ods. 3 písm. e) zákona o finančnej kontrole.
Predložené zápisnice o prerokovaní správy neobsahovali potvrdenie kontrolovaného subjektu o vrátení dokladov a písomností poskytnutých na vykonanie následnej finančnej kontroly v zmysle § 22 ods. 3 písm. e) zákona o finančnej kontrole.
Predložené zápisnice o prerokovaní správy neobsahovali potvrdenie kontrolovaného subjektu o vrátení dokladov a písomností poskytnutých na vykonanie následnej finančnej kontroly v zmysle § 22 ods. 3 písm. e) zákona o finančnej kontrole.
Typ nedostatku: Formálna nezrovnalosť
Kontrolou 55 vybraných dodávateľských faktúr za rok 2010 bolo zistené, že v 43 prípadoch nebola vykonávaná predbežná finančná kontrola, krycie listy, ktoré boli prílohou faktúr neobsahovali potvrdenie, či je pripravovaná finančná operácia v súlade s rozpočtom, s verejným obstarávaním, v súlade s rozhodnutiami obce o hospodárení, so všeobecne záväznými predpismi a dátum pripravovanej finančnej operácie. Uvedeným konaním obec nekonala v súlade s ustanovením § 6 ods. 1 zákona o finančnej kontrole, podľa ktorého predbežnou finančnou kontrolou orgán verejnej správy overuje každú pripravovanú finančnú operáciu
Typ nedostatku: Neúčinné konanie
Obec tým, že práce súvisiace s prevádzkovaním vodovodu hradila zo svojho rozpočtu a nefakturovala následne tieto náklady nájomcovi v zmysle platnej nájomnej zmluvy, nepostupovala v zmysle § 19 ods. 6 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách“), podľa ktorého je subjekt verejnej správy povinný pri používaní verejných prostriedkov zachovávať hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť ich použitia.
Typ nedostatku: Finančná nezrovnalosť
Obec tým, že práce hradila zo svojho rozpočtu porušila finančnú disciplínu podľa § 31 ods. 1 písm. j) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy, keď vynakladanie verejných prostriedkov v tomto prípade bolo nehospodárne, neefektívne a neúčinné.
Typ nedostatku: Finančná nezrovnalosť
Obec nevymáhala čiastku 16 596,96 eur od veriteľa, zároveň nevyčíslila dlžníkovi úrok z omeškania v zmysle zmluvy. Obec týmto postupom nezabezpečila hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť, keď nekonala v súlade s § 19 ods. 6. a s § 31 ods. 1 písm. j) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Obec tým, že nevymáhala túto čiastku od veriteľa a zároveň nevyčíslila dlžníkovi úrok z omeškania v zmysle zmluvy. Obec týmto postupom nezabezpečila hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť, keď nekonala v súlade s § 19 ods. 6. a s § 31 ods. 1 písm. j) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Typ nedostatku: Finančná nezrovnalosť
- na základe zmluvy o dielo zo dňa 13.07.2010 bola podnikateľom so sídlom v Mojmírovciach vystavená faktúra č. 317/2010 zo dňa 20.07.2010 za PD Zdravotné stredisko a byty v Mojmírovciach. Táto investičná akcia bola nesprávne vedená na účte 518 – Ostatné služby
- na základe zmluvy o dielo č. 01/2010 zo dňa 11.01.2010 medzi objednávateľom obcou a dodávateľom obchodnou spoločnosťou so sídlom v Nitre (ďalej len „dodávateľ“) boli vykonané stavebné práce týkajúce sa rozvodu plynu v obci v celkovej sume 22 637,78 eur. Podľa bodu 3 zmluvy o dielo mali byť práce ukončené dňa 25.02.2010. Kontrolou bolo zistené, že stavebné práce boli dodávateľom fakturované dňa 19.04.2010, a to faktúra č. 184/2010 a č. 185/2010, z čoho vyplýva, že práce neboli ukončené v dohodnutej lehote. Obec nedodržala bod IX. Zmluvy o dielo týkajúci sa zmluvných pokút, keď nefakturovala pokutu 0,05% z ceny diela za každý deň omeškania stavebných prác, čím nezabezpečila včasné uplatnenie svojich práv podľa § 7 ods. 2 písm. c) zákona č. 138/1991 Zb. v znení neskorších predpisov. Zároveň bola táto investičná akcia nesprávne vedená na účte 518 – Ostatné služby
- dňa 06.09.2010 PD Mojmírovce vystavilo faktúry č. 380/2010, 381/2010, 382/2010, 383/2010, 384/2010, 385/2010 v celkovej sume 19 573,64 eur za stavebné práce na závlahe areálu základnej školy a ihriska. Táto investičná akcia bola nesprávne vedená na účte 511 – Opravy a udržiavanie.
Kontrolovaný subjekt v týchto prípadoch nezaúčtoval správne obstaranie dlhodobého hmotného majetku v zmysle Opatrenia MF SR z 8. augusta 2007 č. MF/16786/2007-31 (ďalej len „Opatrenie z 8. augusta 2007“), ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v znení neskorších predpisov a dodatkov. Podľa tohto predpisu sa investičná akcia a obstarávacie náklady s ňou spojené účtujú na 042 – Obstaranie dlhodobého hmotného majetku. Obec zároveň nekonala v súlade s § 7 ods. 1 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o účtovníctve“), podľa ktorého je účtovná jednotka účtovať tak, aby poskytovala pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva.
Typ nedostatku: Odchýlka od súladu
Kontrolou dvoch investičných akcií bolo zistené, že nedošlo k ich realizácií. Obidve PD boli spracované ako podklady pre žiadosť o získanie finančných prostriedkov z fondov. Tým, že náklady za vypracované PD boli uhradené, ale stavby neboli realizované, obec nezabezpečila hospodárne vynakladanie verejných prostriedkov v súlade s § 19 ods. 6 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. a keďže neboli úspešné samotné stavby sa nerealizovali.
Typ nedostatku: Finančná nezrovnalosť
Zmluva na vypracovanie troch žiadostí o platbu a dvoch monitorovacích správ v celkovej sume 26 797,73 eur nebola prerokovaná ani odsúhlasená OZ, čo nebolo v súlade s § 11 ods. 4 písm. a ) zákona o obecnom zriadení, podľa ktorého OZ rozhoduje o základných otázkach života obce a je mu o. i. vyhradené schvaľovať najdôležitejšie úkony týkajúce sa majetku obce a kontrolovať hospodárenie s ním.
Typ nedostatku: Formálna nezrovnalosť