- IČO
- 30416094
- Sídlo
- Námestie Slobody 6, 81005 Bratislava-Staré Mesto
- Kontrolované obdobie
- 2015
- Termín kontroly
- 14.02.2016 - 15.05.2016
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Z inventúrneho súpisu ČIK č. 1 nebolo zrejmé či je parafovaný osobou zodpovednou za príslušný druh majetku (prevažne software, prípadne licencie). V zmysle § 30 ods.2, písm. e) zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve inventúrny súpis obsahuje meno, priezvisko a podpisový záznam hmotne zodpovednej osoby alebo zodpovednej osoby za príslušný druh majetku.
rozhodnutia ministra (č. 247/2012 zo 17.12.2012, č. 78/2013 z 12.12.2013) o prebytočnosti majetku boli bez evidenčného čísla, čo nebolo v súlade s § 16 ods. 2 a) zákona o archívoch a registratúrach podľa ktorého Pôvodca registratúry je povinný evidovať záznamy, ktoré vznikli z jeho činnosti.
- účtovným dokladom 400805/2015 zo 07.05.2015 bolo zamestnancovi vykonávajúcemu prácu na základe dohody o vykonaní práce preplatené stravné v sume 2,38 eur aj napriek tomu, že tento benefit nebol písomne dohodnutý v dohode o vykonaní práce. Uvedená skutočnosť nebola v súlade s § 1 ods. l písm. c) zákona o cestovných náhradách, podľa ktorého poskytovanie náhrad výdavkov pri pracovných cestách sa poskytuje fyzickým osobám činným na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, ak je to v dohode o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru dohodnuté.
Pri overení požiadavky na obstaranie tovaru a služby či je v súlade s rozpočtom orgánu verejnej správy boli použité formuláre, ktoré po formálnej stránke neboli v súlade so zákonom o finančnej kontrole, podľa ktorého sa s účinnosťou od 01.11.2014 predbežná finančná kontrola vykonáva ako vnútorná administratívna kontrola. (Obstaranie reflexných pások s potlačou s predpokladanou hodnotou zákazky 19 800,00 eur bez DPH, podlimitná zákazka s využitím elektronického trhoviska, Obstaranie služieb – „Vytvorenie vzdelávacieho a akreditovaného programu pre Národný systém kvality služieb v cestovnom ruchu“, predpokladaná hodnota zákazky 240 000,00 eur, nadlimitná zákazka, verejná súťaž)
Vzhľadom na nulový stav pokladničnej hotovosti nevypracovala ČIK č. 2 pri vykonaní inventúry inventúrny súpis. V zmysle § 30 ods.2, zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve je všsak potrebné vypracovať inventúrny súpis ako účtovný záznam, ktorý zabezpečuje preukázateľnosť účtovníctva.
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ NKÚ SR konštatuje, že MDVRR SR nepostupovalo pri určovaní predpokladanej hodnoty zákazky v súlade s:
- § 5 ods. 1, § 5 ods. 14, § 9 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, konkrétne s princípom hospodárnosti a efektívnosti. V dokumentácii sa nenachádzal žiadny relevantný doklad preukazujúci stanovenie predpokladanej hodnoty zákazky s ohľadom na hospodárnosť a efektívnosť vynakladania finančných prostriedkov. Zároveň z dokumentácie nevyplývalo, že predpokladaná hodnota zákazky (v zmysle Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania 6 100 000,00 eur bez DPH) vychádzala z ceny, za ktorú sa obvykle predával rovnaký alebo porovnateľný predmet zákazky v čase, keď MDVRR SR oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania posielalo na uverejnenie. Informácie a podklady, ktoré sa nachádzali v dokumentácii, na základe ktorých MDVRR SR určilo predpokladanú hodnotu zákazky boli rozporuplné.
Z predloženej dokumentácie zároveň nebolo zrejmé navýšenie predpokladanej hodnoty zákazky v prípade právneho poradenstva o 50,00 eur bez DPH za osobo / hodinu a technického poradenstva 40,00 eur bez DPH (Právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra – Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severný obchvat).
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ bolo:NKÚ SR ďalej konštatuje, že MDVRR SR nepostupovalo v súlade s § 9 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko nedôvodne spojilo realizáciu verejného obstarávania dvoch zákaziek rôznej zložitosti do jedného verejného obstarávania. Nedovolené spojenie služieb do jedného postupu verejného obstarávania (pričom zákazka nebola rozdelená na časti), mohlo obmedziť hospodársku súťaž a mať za následok predloženie len jednej ponuky.
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ MDVRR SR nepostupovalo v súlade s § 32 ods. 6 a § 9 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko podmienky účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa právnej, technickej a finančnej podpory v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat boli MDVRR SR stanovené neprimerane
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat MDVRR SR - nepostupovalo v súlade s:
§ 32 ods. 6 a § 9 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní
vzhľadom na požiadavku znalosti slovenského a anglického jazyka expertmi (bez možnosti zaistenia tejto požiadavky alternatívne, t.j. tlmočníkom, resp. prekladateľom).
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ bolo zistené že MDVRR SR nepostupovalo v súlade s § 9 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní a v súlade s 34 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní z dôvodu, že na základe MDVRR SR definovaného neúplného a nejednoznačného opisu predmetu zákazky nebolo možné vypracovať objektívne a porovnateľné cenové ponuky na požadovaný predmet zákazky.
NKÚ SR konštatuje, že MDVRR SR predpokladalo využitie subdodávok, avšak ich podiel v zmysle Oznámenia o výsledku verejného obstarávania mu nebol známy. V prípade riadneho opisu predmetu zákazky, zadefinovania potrebných expertov (nielen expertov č. 1 – 14), bolo by možné znížiť počet MDVRR SR neznámych subdodávateľov.
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ bolo zistené porušenie • § 19 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko pri určení lehoty na predloženie žiadostí o účasť neprihliadalo na zložitosť predmetu zákazky. Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania bolo zaslané Publikačnému úradu 14.04.2014, lehota na predkladanie žiadostí o účasť bola MDVRR SR stanovená v Ú. v. EÚ do 15.05.2014 do 10.00 h. MDVRR vykonalo redakčnú opravu Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, pričom predĺžilo lehotu na vysvetlenie a lehotu na predkladanie žiadosti o účasť do 22.05.2014 do 10:00 h.
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ bolo zistené porušenie • § 34 ods. 12 zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko predložená dokumentácia neobsahovala vyhlásenie o nestrannosti a dôvernosti spracúvaných informácií právneho garanta MDVRR SR, t.j. každého, kto sa zúčastnil na príprave a vyhotovení súťažných podkladov.
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ bolo zistené porušenie § 33 ods. 1 v nadväznosti na 33 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní a § 9 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko MDVRR SR neposudzovalo splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní v súlade s oznámením o vyhlásení verejného obstarávania.
Pri VO s predmetom zákazky „Poskytovanie komplexného poradenstva pri zadávaní a realizácii koncesie vybraných úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a právna, technická a finančná podpora v súvislosti s aplikáciou koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1: Nitra Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat“ bolo: