- IČO
- 00321940
- Sídlo
- Frička 43, 08602 Gaboltov
- Kontrolované obdobie
- Rok 2017, pre potreby objektívneho posúdenia preverovaných skutočností aj iné súvisiace obdobie
- Termín kontroly
- 07.03.2019 - 27.06.2019
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Od júla 2017 do konca roka nebola predložená žiadna dokumentácia, ktorá by preukazovala zasadanie obecného zastupiteľstva.
Štatút obce nebol od roku 2007 aktualizovaný a odvolával sa na neplatné ustanovenia zákona o obecnom zriadení.
Zo strany obce nebolo zabezpečené povinné zverejňovanie informácií týkajúcich sa činnosti obecného zastupiteľstva v roku 2017 v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám.
Obec nemala v čase výkonu kontroly vypracovaný pracovný poriadok a organizačný poriadok obecného úradu.
Obec nevedela preukázať zverejnenie návrhu rozpočtu najmenej 15 dní pred rokovaním obecného zastupiteľstva.
Obec nevedela preukázať, že návrh rozpočtu obce na rok 2017 bol predložený obecnému zastupiteľstvu na schválenie.
Výročná správa obce za rok 2017 nebola overená audítorom.
Rozpočet obce nebol zostavený ako programový a zároveň obec neprijala uznesenie o neuplatňovaní programového rozpočtu.
Rozpočet obce na rok 2017 nebol zostavený ako viacročný.
Miestny poplatok za komunálny odpad bol vyrubovaný platobným výmerom, nie rozhodnutím.
Zmeny rozpočtu ani rozpočtové opatrenia neboli predmetom rokovania obecného zastupiteľstva.
Vydané rozhodnutia o vyrubení miestnych daní, resp. platobné výmery o vyrubení poplatku za komunálny odpad neboli doručované do vlastných rúk a z uvedeného dôvodu nebolo možné určiť právoplatnosť a vykonateľnosť rozhodnutí, resp. platobných výmerov.
Obec neviedla operatívnu evidenciu o rozpočtových opatreniach.
Záverečný účet obce za rok 2017 bol schválený bez výroku.
Záverečný účet obce za rok 2017 nebol prerokovaný do šiestich mesiacov po uplynutí rozpočtového roka.
Obec nemala vykonaný audit účtovnej závierky za rok 2017.
Obec nezasielala výzvy na úhradu daňových nedoplatkov, čím nevyužila všetky právne prostriedky na ochranu svojho majetku a majetkových práv.
V dvoch prípadoch obec nevyzvala daňové subjekty na podanie daňového priznania.
Obec neúčtovala o skutočnej výške daňových a nedaňových pohľadávok, ale odhadom.
Nesprávnym účtovaním o výške daňových a nedaňových pohľadávok obce boli v súvahe vykázané nesprávne údaje.
Obec uhradila faktúry za služby, ktorých dodanie nevedela preukázať.
Obec nezabezpečila preukázateľnosť účtovných záznamov.
Obec uhradila preddavok z rozpočtu obce, ktorý nebol vopred zmluvne dohodnutý.
Obec uhradila výdavky na reprezentačné účely, pričom nemala vypracovaný interný predpis, ktorý by upravoval uhrádzanie výdavkov na reprezentačné a propagačné účely a súčasťou neboli doklady, ktoré by preukázateľne deklarovali, pri akej príležitosti sa na reprezentáciu obce poskytli.
Obec poskytla návratné finančné výpomoci z rozpočtu obce fyzickým osobám.
Obec poskytla zo svojho rozpočtu finančné príspevky, pričom nepreukázala stanovenie podmienok pre poskytovanie dotácií vydaním VZN. Poskytnutím finančných prostriedkov porušila finančnú disciplínu.
Obec nemala vypracované a zastupiteľstvom schválené zásady hospodárenia s majetkom obce.
V kúpno-predajných zmluvách obec stanovila hodnoty pozemkov bez znaleckého alebo iného odborného posudku.
Náklady súvisiace s obstaraním pozemkov boli nesprávne účtované do nákladov, nie na obstarávací účet.
Obec nevykonala inventarizáciu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov za rok 2017. Nevykonaním inventarizácie bolo účtovníctvo obce nepreukázateľné.
Na krycích listoch nebol overený súlad podľa § 6 ods. 4 zákona .č 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite v znení neskorších predpisov a vyjadrenie, či pripravovaná finančná operácia je alebo nie je v súlade s rozpočtom, osobitnými prepismi,...
Na dokladoch súvisiacich s finančnou operáciou chýbal dátum vykonania základnej finančnej kontroly, podpis štatutára obce a vyjadrenie, či je alebo nie je možné finančnú operáciu alebo jej časť vykonať.
Plány kontrolnej činnosti hlavnej kontrolórky neboli zverejnené najneskôr 15 dní pred prerokovaním v zastupiteľstve.
Hlavná kontrolórka v roku 2017 nevypracovávala správy o výsledkoch kontrol, a teda ich ani nepredkladala obecnému zastupiteľstvu.
Správa o kontrolnej činnosti hlavnej kontrolórky za rok 2017 nebola predložená na rokovanie obecného zastupiteľstva do 60 dní po skončení kalendárneho roka.
V kontrolovanom období neboli zo strany hlavnej kontrolórky vypracované odborné stanoviská k návrhu rozpočtu a návrhu záverečného účtu obce.
V roku 2017 obec prijala bankový úver zo strany hlavnej kontrolórky nebolo preverené dodržanie podmienok obce pred prijatím návratných zdrojov financovania.
Obec nezabezpečila účinný systém kontroly a nevytvorila vhodné podmienky na jej nezávislý výkon.