- IČO
- 00313319
- Sídlo
- Námestie gen. M.R.Štefánika 1, 97701 Brezno
- Kontrolované obdobie
- rok 2014
- Termín kontroly
- 09.09.2015 - 23.11.2015
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Viacročný rozpočet mesta neobsahoval programy na nasledujúce dva roky.
Mesto nedodržalo VZN o dotáciách a tým porušilo finančnú disciplínu pri poskytovaní dotácií zo svojho rozpočtu. Išlo o prípady, keď akceptovalo výdavky príjemcu na občerstvenie, na ktoré sa dotácia neposkytovala a keď akceptovalo pri vyúčtovaní dotácie účtovné doklady, ktoré riadne nepreukazovali použitie dotácie na schválený účel a ktoré zahŕňali služby nad rozsah stanový v účele poskytnutej dotácie v zmysle žiadosti o poskytnutie dotácie
Mesto nesprávne uplatnilo rozpočtovú klasifikáciu, keď výdavky za uprgrade aplikačného sotvéru a za nákup nových modulov uhradilo z bežných výdavkov napriek tomu, že išlo technické zhodnotenie softvéru; výdavky za osobné konzultácie a školenie zatriedilo na podpoložku 635009 Rutinná a štandardná údržba sofvéru; výdavky za opravu dlažby zatriedilo na podpoložku 637004 Všeobecné služby a výdavky uhradené na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme a dohody o príspevku na úhradu časti vzniknutej straty zatriedilo na podpoložku 637004 Všeobecné služby.
Mesto porušilo finančnú disciplínu, keď nevykonalo potrebné zmeny rozpočtu a uvoľnilo k úhrade verejné prostriedky na nákup počítačov a prostriedky na mzdy, ktoré neboli kryté rozpočtom v rámci príslušného poprogramu a funkčnej klasifikácie.
Mesto neodstránilo všetko, čo by moho viesť k vzniku rozporov keď nezabezpečilo, aby v zmluve o poskytnutí audítorských služieb boli špecifikované všetky oblasti, ktoré majú byť audítorom overené podľa § 16 ods. 3 zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy.
Mesto časovo nerozlišovalo úroky z úverov
Mesto nesprávne uplatnilo rozpočtovú klasifikáciu, keď splátky dodávateľských úverov triedilo ako bežné výdavky. Správne mali byť tieto výdavky triedené ako finančné operácie.
Mesto akceptovalo a uhradilo faktúru, ktorá nebola preukázateľná podľa zákona o účtovníctve. Faktúra bola dodávateľom vystavená na celkovú cenu diela, neobsahovala rozsah ani ocenenie jednotlivých položiek skutočne vykonaných prác v súlade s výzvou na predloženie cenových ponúk.
Mesto nedodržalo § 6 ods. 1 písm. a) a c) postupov účtovania, keď zaúčtovalo nákladovú faktúru vo významnej sume týkajúcu sa predchádzajúcich účtovných období do nákladov roku 2014 a nie na účet 428 Nevysporiadaný výsledok hospodárenia minulých rokov.
Mesto nezvýšilo hodnotu dlhodobého nehmotného majetku o technické zhodnotenie, čím nepostupovalo v súlade s § 22 ods. 2 postupov účtovania a nesprávne zaúčtovalo vyfakturované služby za osobné konzultácie a školenia na účet 511 Opravy a údržiavanie, čím nepostupovalo v súlade s § 58 ods. 2 postupov účtovania
Mesto zaúčtovalo faktúru za položenie dlažby na ťarchu účtu 518 Ostatné služby, čím nepostupovalo podľa § 58 ods. 5 postupov účtovania.
Mesto zaúčtovalo poskytnutý transfer dopravnej spoločnosti na úhradu straty na ťarchu účtu 518 Ostatné služby, čím nepostupovalo podľa § 58 ods. 1 postupov účtovania, podľa ktorého sa na účtoch tejto skupiny účtujú prvotné náklady za externé služby.
Mesto nepostupovalo podľa § 28 ods. 1 postupov účtovania, keď oneskorene zaradilo do užívania rekonštrukciu vstupných schodov do mestského domu kultúry, keď kolaudačné rozhodnutie bolo vydané 20.01.2014 a rekonštrukcia bola prevedená z účtu 042 až 25.04.2014.
Mesto prenajalo majetok ako prípad hodný osobitného zreteľa, ktorý riadne nezdôvovodnilo, stanovilo výšku ročného nájmu v sume nižšej ako ročný odpis a ako investíciu pre započítanie nájmu uznalo aj opravy hotela v rozpore so zmluvou.
Mesto uzatvorilo zmluvu na prenájom pozemkov s iným uchádzačom ako s tým, ktorého vybrala komisia na vyhodnotenie ponúk
Mesto dalo do výpožičky nebytový preistor na účel zriadenia skúšobne pre hudobnú skupinu, pričom tento priestor nebol vyhlásený za prebytočný ani neupotrebiteľný
Mesto nemalo k dispozícii a nepredložilo v čase výkonu kontroly dve faktúry.