- IČO
- 00681156
- Sídlo
- Špitálska 4-6, 81643 Bratislava-Staré Mesto
- Kontrolované obdobie
- 2013
- Termín kontroly
- 02.03.2014 - 27.04.2014
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
boli zistené rozdiely v inventarizácii kontrolou skutočného stavu podľa inventarizácie a účtov hlavnej knihy k 31.12.2013 a rozdiely kontrolou inventarizačného zápisu a účtov súvahy k 31.12.2013
inventarizácia majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov k 31.12.2013 nebola vykonaná v celom rozsahu
inventúrny súpis pohľadávok a záväzkov k 31.12.2013 neobsahoval niektoré povinné údaje
z inventarizačného zápisu o výsledku inventarizácie nebolo preukázané, ako bola v niektorých prípadoch vykonaná dokladová inventúra
MPSVaR SR nezabezpečilo ďalšiu činnosť za účelom vymáhania pohľadávky štátu vo výške 55 829,42 eur
z finančného hľadiska nebola preskúmaná prípustnosť finančnej operácie formou predbežnej finančnej kontroly pri viacerých faktúrach
zmluva o poskytovaní bezpečnostných služieb bola zverejnená na centrálnom registri zmlúv bez prílohy
Vykázanie vyššieho čerpania miezd na zdroji 11T1 (o 1 048,45 eur) a 11T2 (o 185,05 eur) oproti upravenému rozpočtu.
Rozdiel 83,61 eur k 31.12.2012 medzi údajmi z denníka dokladov finančného strediska 1001230 predloženými MPSVaR SR a údajmi uvedenými v sumáre ubytovaných klientov v roku predložených vedúcou ÚZ bol v zaúčtovaní dobropisu za elektrickú energiu v denníku dokladov v sume 78,61 eur a 5,00 eur, ktoré kontrolovaný subjekt nezdôvodnil.
Analýza príjmov a výdavkov účelového zariadenia preukázala, že v rokoch 2012 a 2013 boli príjmy spolu za účelové zariadenie nižšie ako výdavky. V roku 2013 oproti predchádzajúcemu roku príjmy vzrástli o 15,3 % (o 615,39 eur) a výdavky vzrástli o 18,9 % (o 2 244,73 eur).
Majetok vo výške 42 224,04 eur (041) a 20 970 eur (042) bol zaradený za viac ako 24 dní po obdržaní konečnej faktúry, čím došlo k neobvykle dlhej dobe potrebnej k zaradeniu majetku.
Majetok podľa zmlúv uvedených bodov 1, 5 a 6 protokolu na nebytové priestory bol prenajímaný za výrazne nižšie ako trhové ceny, čím došlo k porušeniu ods. 1 §13 a ods. 3 § 3 zákona o správe majetku štátu. Tým, že bol majetok prenajímaný za ceny nižšie ako trhové ceny, v procese konsolidácie verejných financií v štáte sa uvedené konanie javí ako nehospodárne konanie v zmysle 6 § 19 zákona o rozpočtových pravidlách.