- IČO
- 00330027
- Sídlo
- Lomnička 66, 06503 Lomnička
- Kontrolované obdobie
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Obec Lomnička v zriaďovacej listine rozpočtovej organizácie základnej školy spolu s materskou školou neuviedla vecné a finančné vymedzenie majetku.
Zriaďovacia listina rozpočtovej organizácie zriadenej obcou neobsahovala vecné a finančné vymedzenie majetku.
KS nezverejnil návrh rozpočtu na rok 2010 v obci obvyklým spôsobom najmenej 15 dní pred jeho schválením v obecnom zastupiteľstve.
Návrh rozpočtu obce neobsahoval rozpočet výdavkov rozpočtovej organizácie zriadenej obcou.
Návrh rozpočtu obce neobsahoval rozpočet výdavkov rozpočtovej organizácie zriadenej obcou.
Hlavný kontrolór obce nevypracoval odborné stanoviská k návrhu rozpoočtu obce na rok 2010 a k návrhu viacročného rozpočtu obce na roky 2010 - 2012.
KS nevykonal podľa potreby v priebehu rozpočtového roka 2010 zmeny v rozpočte pred čerpaním výdavkov a neupravil rozpočet pred použitím finančných prostriedkov obce.
KS v roku 2010 a v roku 2011 neviedol operatívnu evidenciu o rozpočtových opatreniach vykonaných v priebehu rozpočtového roka. (počet porušení 2)
KS nezahrnul do schváleného rozpočtu obce na rok 2010 výdavky za rozpočtovú organizáciu zriadenú obcou.
Rozpočet na rok 2011 a rozpočet na roky 2011 - 2013 KS nespracoval ako programový rozpočet a neobsahoval zámery a ciele, ktoré bude KS realizovať z výdavkov rozpočtu obce.
KS v roku 2010 po schválení rozpočtu na príslušný rozpočtový rok nevykonal rozpis rozpočtu na rozpočtovú organizáciu vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti.
KS ako zriaďovateľ rozpočtovej organizácie po doručení oznámenia KŠÚ nerozpísal finančné prostriedky na kalendárny rok pre ZŠ spolu s MŠ vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti.
Záverečný účet obce Lomnička neobsahoval hodnotenie plnenia programov obce.
Obecné zastupiteľstvo obce Lomnička schválilo záverečný účet obce za rok 2010 nesprávnym výrokom.
KS nevyhotovil výročnú správu za rok 2010.
Obec uzatvorila pracovnú zmluvu na výkon funkcie hlavného kontrolóra bez zvolenia hlavného kontrolóra obecným zastupiteľstvom.
Hlavný kontrolór obce nebol zvolený obecným zastupiteľstvom a obec s ním napriek tomu uzavrela pracovnú zmluvu.
Hlavný kontrolór obce nebol zvolený obecným zastupiteľstvom a obec s ním napriek tomu uzavrela pracovnú zmluvu.
KS nesprávne formuloval oznámenie o výške platu hlavnému kontrolórovi, keď namiesto funkcie hlavného kontrolóra uviedol funkciu starostu a nesprávne určil výšku odmeny, keď namiesto mesačnej odmeny do výšky 30 % stanovil štvrťročnú odmenu maximálne do výšky 50 %,
KS nesprávne formuloval oznámenie o výške platu hlavnému kontrolórovi, keď namiesto funkcie hlavného kontrolóra uviedol funkciu starostu a nesprávne určil výšku odmeny, keď namiesto mesačnej odmeny do výšky 30 % stanovil štvrťročnú odmenu maximálne do výšky 50 %,
KS hlavnému kontrolórovi v roku 2010 neoprávnene vyplatíl plat, keďže hlavný kontrolór nebol do tejto funkcie zvolený OcZ a KS mu rovnako bez schválenia OcZ určil plat. (počet porušení 11)
OcZ schválilo delegovanie kompetencií starostu hlavnému kontrolórovi, ktorý v uvedenom období nebol poslancom OcZ.
Obec po delegovaní kompetencií starostu hlavnému kontrolórovi obce neoprávnene vyplatila odmenu.
Obec po delegovaní kompetencií starostu hlavnému kontrolórovi obce neoprávnene vyplatila odmenu.
KS vymenoval za poradkyňu starostu na základe menovacieho dekrétu v roku 2006 osobu, ktorá nebola do funkcie poradkyne zvolená OcZ.
KS v roku 2010 neoprávnene vyplatil mzdu poradkyni starostu, ktorá do tejto funcie nebola zvolená OcZ. (počet porušení 12)
KS vyplatil odmenu za posktnuté právne služby bez vystavenia faktúry. (počet porušení 2)
KS účtoval o vzniku záväzku až po jeho úhrade.
KS účtoval o vzniku záväzku až po jeho úhrade.
KS účtoval o vzniku záväzku až po jeho úhrade.
KS nezverejnil mandátnu zmluvu z 03.01.2011 na webovom sídle ani v Obchodnom vestníku.
Obec po prijatí dotácie na školské potreby pre ZŠ spolu s MŠ nevykonala úpravu vlastného rozpočtu.
Obec nedodržala stanovené postupy a podmienky, keď neposkytla dotáciu na školské potreby ZŠ spolu s MŠ s právnou subjektivitou, ale školské potreby zabezpečovala od vybraného dodávateľa priamym nákupom.
Obec nedodržala stanovené postupy a podmienky, keď neposkytla dotáciu na školské potreby ZŠ spolu s MŠ s právnou subjektivitou, ale školské potreby zabezpečovala od vybraného dodávateľa priamym nákupom.
Obec v prípade účtovania nákladov na obstaranie školských potrieb nezabezpečila preukázateľnosť účtovného záznamu.
Obec v prípade účtovania nákladov na obstaranie školských potrieb nezabezpečila preukázateľnosť účtovného záznamu.
Obec nyvakonala úpravu rozpočtu na položke 632 003 - Poštovné a telekomunikačné služby pred jeho čerpaním.
KS použil finančné prostriedky na poštové a telekomunikačné služby vo vyššej sume ako boli rozpočtované.
KS nesprávne účtoval o zálohových platbách (počet porušení 3)
KS nesprávne účtoval o zálohových platbách (počet porušení 3)
KS v rámci čerpania bežných výdavkov neuplatňoval rozpočtovú klasifikáciu (počet porušení 9)
KS čerpal finančné prostriedky na iný účel ako boli určené. (počet porušení 2)
KS čerpal finančné prostriedky na iný účel ako boli určené. (počet porušení 2)
KS nezabezpečil dostatočnú ochranu zvereného majetku, keď z dôvodu platobnej neschopnosti boli vydané dva exekučné príkazy a uzatvorená jedna zmluva o výpožičke.
KS nezabezpečil dostatočnú ochranu zvereného majetku, keď z dôvodu platobnej neschopnosti boli vydané dva exekučné príkazy a uzatvorená jedna zmluva o výpožičke.
Obec pri verejnom obstarávaní zákaziek na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytovanie služieb ako verejný obstarávateľ neuplatňovala postupy podľa zákona o verejnom obstarávaní a nezabezpečila princíp transparentnosti, hospodárnosti a efektívnosti.
Obec pri verejnom obstarávaní zákaziek na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytovanie služieb ako verejný obstarávateľ neuplatňovala postupy podľa zákona o verejnom obstarávaní a nezabezpečila princíp transparentnosti, hospodárnosti a efektívnosti.
Obec pri verejnom obstarávaní zákaziek na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytovanie služieb ako verejný obstarávateľ neuplatňovala postupy podľa zákona o verejnom obstarávaní a nezabezpečila princíp transparentnosti, hospodárnosti a efektívnosti.
Obec nemala Vnútornú smernicu o finančnej kontrole obce Lomnička vypracovanú v súlade so zákonom, keď obsahovala ustanovenie, že predbežnú finančnú kontrolu vykonáva hlavný kontrolór obce spolu s jednotlivými zamestnancami.
Obec nevykonala predbežnú finančnú kontrolu.(počet porušení 4)
Činnosť hlavného kontrolóra za rok 2010 nebola v obci Lomnička zbezpečovaná zákonným spôsobom.
Činnosť hlavného kontrolóra za rok 2010 nebola v obci Lomnička zbezpečovaná zákonným spôsobom.
Činnosť hlavného kontrolóra za rok 2010 nebola v obci Lomnička zbezpečovaná zákonným spôsobom.
Činnosť hlavného kontrolóra za rok 2010 nebola v obci Lomnička zbezpečovaná zákonným spôsobom.
Správy o výsledku kontroly vypracované hlavnou kontrolórkou obce neobsahovali čas vykonávania následnej finančnej kontroly, dátum oboznámenia kontrolovaného subjektu so správou a stanovenie lehoty na podanie námietok ku kontrolným zisteniam a písomné potvrdenie o prevzatí správy kontrolovaným subjektom. (počet porušení 2 )
Správy o výsledku kontroly vypracované hlavnou kontrolórkou obce neobsahovali čas vykonávania následnej finančnej kontroly, dátum oboznámenia kontrolovaného subjektu so správou a stanovenie lehoty na podanie námietok ku kontrolným zisteniam a písomné potvrdenie o prevzatí správy kontrolovaným subjektom. (počet porušení 2 )
Správy o výsledku kontroly vypracované hlavnou kontrolórkou obce neobsahovali čas vykonávania následnej finančnej kontroly, dátum oboznámenia kontrolovaného subjektu so správou a stanovenie lehoty na podanie námietok ku kontrolným zisteniam a písomné potvrdenie o prevzatí správy kontrolovaným subjektom. (počet porušení 2 )