- IČO
- 37781588
- Sídlo
- Rhodyho 6, 08501 Bardejov
- Kontrolované obdobie
- 2014 - 2019, pre potreby objektívneho posúdenia preverovaných skutočností aj iné súvisiace obdobie
- Termín kontroly
- 12.07.2020 - 17.12.2020
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Kontrolou bolo zistené, že v 65 prípadoch boli z bankových účtov HOS Bardejov č. SK89 8180 0000 0070 0051 7773, SK34 8180 0000 0070 0059 5587 a SK63 8180 0000 0070 0051 7853 v rokoch 2015 – 2019 uhradené neoprávnené platby bez preukázaného právneho dôvodu v celkovej sume 8 842,00 eur. Úhrady boli realizované na šesť bankových účtov zamestnancov HOS Bardejov a na jeden bankový účet osoby, ktorá má rovnaké priezvisko ako zamestnankyňa M. G. (príloha č. 3a tohto protokolu o výsledku kontroly).
Použitím verejných prostriedkov v celkovej sume 8 842,00 eur došlo k umožneniu bezdôvodného obohatenia získaním finančného prospechu z verejných prostriedkov, čo je porušením finančnej disciplíny v zmysle § 31 ods. 1 písm. g) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Kontrolou bolo zistené, že v ôsmich prípadoch v sume 1 660,00 eur bola v roku 2015 vykonaná predbežná finančná kontrola podľa § 9 ods. 1 zákona o finančnej kontrole a vnútornom audite. Takto vykonanú finančnú kontrolu v rokoch 2015 - 2019 možno považovať za čisto formálnu vzhľadom na to, že nebol zabezpečený jeden z cieľov finančnej kontroly predchádzať podvodom a nezrovnalostiam podľa § 6 ods. 3 písm. h) zákona o finančnej kontrole a audite.
Zároveň bolo zistené, že v roku 2016 bola v 16 prípadoch v sume 2 502,00 eur, v roku 2017 v 13 prípadoch v sume 1 435,00 eur, v roku 2018 v 16 prípadoch v sume 1 785,00 eur a v roku 2019 v 12 prípadoch v sume 1 460,00 eur vykonaná základná finančná kontrola podľa § 7 ods. 1 zákona o finančnej kontrole a audite.
Preverením webového sídla kontrolovaného subjektu bolo zistené, že žiadna z 202 zmlúv o poskytnutí služieb uzatvorená podľa § 51 Občianskeho zákonníka v rokoch 2015 – 2019 nebola zverejnená. Uvedeným konaním HOS Bardejov nepostupoval v súlade s § 5a ods. 1 zákona o slobodnom prístupe k informáciám.
Kontrolou bolo zistené, že kontrolovaný subjekt nesprávne účtoval o prijatí bežného transferu z rozpočtu PSK na účte 357 Ostatné zúčtovanie rozpočtu obce a vyššieho územného namiesto účtu 354 - Zúčtovanie z financovania z rozpočtu obce a vyššieho územného celku, čím nepostupoval v súlade s § 4 ods. 2 zákona o účtovníctve a s § 47 ods. 4 postupov účtovania.
Kontrolovaný subjekt vo vecnej a časovej súvislosti pri úhrade faktúr za dodávky tovarov a služieb v rámci mikroprojektu nesprávne zúčtoval prijatie bežného transferu od zriaďovateľa do výnosov na účte 693 - výnosy samosprávy z bežných transferov zo štátneho rozpočtu a od iných subjektov verejnej správy namiesto účtu 691 - výnosy z bežných transferov z rozpočtu obce alebo vyššieho územného celku.
Uvedeným konaním HOS Bardejov nepostupoval v súlade s § 4 od 2 zákona o účtovníctve a s § 77 ods. 1 postupov účtovania. Zároveň kontrolovaný subjekt uviedol pri čerpaní bežných výdavkov nesprávny kód zdroja 111 namiesto 41, čo nebolo v súlade s Príručkou na zostavenie návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2017 až 2019 č. MF/009450/2016-411.
Kontrolovaný subjekt tým, že neúčtoval o prijatí bežného transferu zo ŠR SR na účte 357 - Ostatné zúčtovanie rozpočtu obce a vyššieho územného celku, ale na účte 648 – Ostatné výnosy z prevádzkovej činnosti nepostupoval v súlade s § 4 ods. 2 zákona o účtovníctve a s § 47 ods. 7 postupov účtovania.
Verejný obstarávateľ nepostupoval v súlade s princípom rovnakého zaobchádzania, princípom nediskriminácie hospodárskych subjektov a princípom transparentnosti, nakoľko podľa dokumentácie z verejného obstarávania neboli zachované zásady transparentnosti, čestnej hospodárskej súťaže a rovnakého zaobchádzania so všetkými uchádzačmi, čím HOS Bardejov porušil § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Zároveň nepostupoval v súlade s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Preverením interných smerníc upravujúcich proces verejného obstarávania v podmienkach HOS Bardejov bolo zistené, že neupravovali riešenie konfliktu záujmov. Verejný obstarávateľ je povinný zabezpečiť, aby vo verejnom obstarávaní nedošlo ku konfliktu záujmov, ktorý by mohol narušiť alebo obmedziť hospodársku súťaž alebo porušiť princíp transparentnosti a princíp rovnakého zaobchádzania podľa § 23 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Verejný obstarávateľ tým, že neurčil počet skríň, ktoré mali byť dodané, pričom sám stanovil tri rôzne rozmery nezachoval podmienku preskúmateľnosti každého úkonu vykonaného v súvislosti so spôsobom predkladania cenovej ponuky a hodnotiaceho postupu vo verejnom obstarávaní, ktorá má zabezpečiť, aby zadávanie verejných zákaziek prebiehalo transparentným spôsobom.
Uvedeným konaním verejný obstarávateľ nepostupoval v súlade s princípom transparentnosti, nakoľko podľa dokumentácie z verejného obstarávania nebola splnená podmienka preskúmateľnosti t. j. jednoznačnosť, konkrétnosť a presnosť procesu verejného obstarávania, čím HOS Bardejov porušilo § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Zároveň nepostupoval v súlade s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Na základe fyzickej obhliadky uskutočnenej 13.11.2020 bol vypracovaný priebežný protokol (príloha č. 6 tohto protokolu o výsledku kontroly). Priebežnou kontrolou bolo zistené, že v priestoroch HOS Bardejov sa nenachádzala žiadna štvor zásuvková kovová kartotéka v zmysle výzvy na určenie PHZ.
HOS Bardejov tým, že požadoval vo verejnom obstarávaní dodanie štvor zásuvkovej kartotéky, pričom výsledkom verejného obstarávania boli dvojdielne otváravé skrine (priebežný protokol, ktorý tvorí prílohu č. 6 tohto protokolu o výsledku kontroly) nepostupoval v súlade s princípom rovnakého zaobchádzania, princípom nediskriminácie hospodárskych subjektov, princípom transparentnosti, princípom proporcionality a princípom hospodárnosti a efektívnosti verejného obstarávania, čím HOS Bardejov porušilo § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Zároveň nepostupoval v súlade s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Kontrolou bolo zistené, že verejný obstarávateľ nestanovil vo výzve na predloženie ponuky žiadne aspoň minimálne požiadavky na preukázanie skúseností, referencií z prípravy školiacich materiálov a realizácie vyučovania. Zároveň neboli stanovené aspoň minimálne požiadavky na školiteľov, napríklad prax vo vykonávaní školení-kurzov, preukázanie skúseností, vedomostí a odborných znalostí školiteľov prostredníctvom životopisu.
Na základe uvedeného nebola zachovaná podmienka preskúmateľnosti každého úkonu vykonaného v súvislosti so spôsobom predkladania cenovej ponuky a hodnotiaceho postupu vo verejnom obstarávaní, ktorá má zabezpečiť, aby zadávanie verejných zákaziek prebiehalo transparentným spôsobom.
Uvedeným konaním verejný obstarávateľ nepostupoval v súlade princípom transparentnosti, nakoľko podľa dokumentácie z verejného obstarávania nebola splnená podmienka preskúmateľnosti t. j. jednoznačnosť, konkrétnosť a presnosť procesu verejného obstarávania, čím HOS Bardejov porušilo § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Zároveň nepostupoval v súlade s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Predmetom výzvy na určenie PHZ zákazky služba koordinátora mikroprojektu bolo:
- vedenie prideleného projektu,
- starostlivosť, koordinácia a zodpovednosť,
- koordinačno - administratívna činnosť súvisiaca s projektom,
- príprava projektovej dokumentácie,
- vedenie projektového tímu.
Uvedený predmet zákazky bol popisom činností, ktoré mal koordinátor v rámci mikroprojektu vykonávať. Verejný obstarávateľ nestanovil žiadne aspoň minimálne požiadavky na koordinátora, napríklad preukázanie skúseností, praxe, referencií z vedenia obdobných projektov, vedomostí a odborných znalostí prostredníctvom životopisu od všetkých oslovených. Životopis bol vyžiadaný iba od víťazného uchádzača.
Na základe uvedeného nebola zachovaná podmienka preskúmateľnosti každého úkonu vykonaného v súvislosti so spôsobom predkladania cenovej ponuky a hodnotiaceho postupu vo verejnom obstarávaní, ktorá má zabezpečiť, aby zadávanie verejných zákaziek prebiehalo transparentným spôsobom.
Uvedeným konaním verejný obstarávateľ nepostupoval v súlade princípom transparentnosti, nakoľko podľa dokumentácie z verejného obstarávania nebola splnená podmienka preskúmateľnosti t. j. jednoznačnosť, konkrétnosť a presnosť procesu verejného obstarávania, čím HOS Bardejov porušilo § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Zároveň nepostupoval v súlade s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
V prílohe č. 1 výzvy na určenie PHZ bolo uvedené, že uchádzačom vyplnený návrh na plnenie kritérií musí byť podpísaný oprávnenou osobou uchádzača, resp. môže byť podpísaný osobou splnomocnenou na zastupovanie oprávnenej osoby uchádzača, ak súčasťou ponuky je aj originál alebo overená fotokópia splnomocnenia tejto osoby na takýto úkon.
Kontrolou bolo zistené, že ponuky predložené M. O. a M. J. neboli podpísané. Uvedeným konaním verejný obstarávateľ nepostupoval v súlade princípom transparentnosti, nakoľko podľa dokumentácie z verejného obstarávania nebola splnená podmienka preskúmateľnosti t. j. jednoznačnosť, konkrétnosť a presnosť procesu verejného obstarávania, čím HOS Bardejov porušilo § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Zároveň nepostupoval v súlade s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Kontrolovaný subjekt tým, že nepreveril ponuky uchádzačov, ktoré boli vrátane DPH, pričom žiadny z oslovených subjektov nebol registrovaným platcom DPH nebola splnená podmienka preskúmateľnosti t. j. jednoznačnosť, konkrétnosť a presnosť procesu verejného obstarávania, čím HOS Bardejov porušilo § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Zároveň nepostupoval v súlade s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Kontrolovaný subjekt uzatvoril s víťazným uchádzačom zmluvu na základe ponuky predloženej v rámci verejného obstarávania v sume 5 813,60 eur vrátane DPH. Vzhľadom na to, že víťazný uchádzač nebol platcom DPH kontrolovaný subjekt mal uhradiť 4 560,88 eur t. j. o 1 162,72 eur menej. Uvedeným konaním HOS Bardejov použilo verejné prostriedky v sume 1 162,72 eur nad rámec oprávnenia, čím došlo k ich vyššiemu čerpaniu tým bola porušená finančná disciplína podľa § 31 ods. 1 písm. b) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Na základe hľadísk - funkčného, ekonomického, časového, miestne a technické špecifikácie bolo zistené, že došlo k rozdeleniu zákazky na dve časti – výmena okien a oprava fasády a výmenu strešnej krytiny.
Dôkazom uvedenej skutočnosti okrem vyššie uvedeného zdôvodnenia je aj samotné rozhodnutie riaditeľa HOS Bardejov z 25.10.2016, podľa ktorého bolo potrebné pridelené verejné prostriedky z rozpočtu zriaďovateľa vyčerpať do 31.12.2016 bez možnosti ich presunutia do ďalšieho roku. Pri nerozdelení zákazky bolo málo pravdepodobné z časového hľadiska dodržať termín realizácie do 31.12.2016 s použitím prísnejšieho postupu zadávania civilnej podlimitnej zákazky.
Uvedeným konaním kontrolovaný subjekt nepostupoval v súlade s § 6 ods. 16 zákona o verejnom obstarávaní a zároveň nepostupoval s § 10 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Spoločnosť Bosorka, s. r. o., v roku 2015 prenajala v piatich prípadoch HOS Bardejov rôzne zariadenia v celkovej sume 2 450,00 eur, pričom bola vybraná priamo bez uskutočneného verejného obstarávania podľa v tom čase platných finančných limitov v zákone o verejnom obstarávaní č. 25/2006 a podľa smernice o verejnom obstarávaní v podmienkach strediska. Súčasťou princípu transparentnosti podľa § 9 ods. 3 uvedeného zákona je aj skúmanie konfliktu záujmov, jeho identifikácia a predchádzanie.
V roku 2016 spoločnosť Bosorka, s. r. o,. poskytla v siedmich prípadoch HOS Bardejov rôzne služby vrátane prenájmu zariadení v celkovej sume 2 950,00 eur, pričom bola vybraná priamo bez uskutočneného verejného obstarávania podľa v tom čase platných finančných limitov v zákone o verejnom obstarávaní a podľa smernice o verejnom obstarávaní v podmienkach strediska. Napriek uvedenému neboli zo strany kontrolovaného subjektu prijaté primerané opatrenia, ktorým by sa predišlo možnému konfliktu záujmov podľa § 23 ods. 5 zákona verejnom obstarávaní. Prehľad vystavených faktúr za roky 2015 - 2016 je uvedený v prílohe č. 10 tohto protokolu o výsledku kontroly.
Kontrolovaný subjekt umožnil zamestnankyni M. Z. čerpať náhradné voľno za prácu nadčas, ktorý odpracovala na piatich kultúrnych podujatiach v rokoch 2017 – 2019. Za čerpané náhradné voľno dostala zamestnankyňa plat, pričom nevyplácanie nadčasov je popísané v časti 2.5 tohto protokolu o výsledku kontroly.
Zároveň jej uhradil ako živnostníčke verejné prostriedky v sume 460,00 eur poskytnuté z FPU za služby, na ktoré nemala živnostenské oprávnenie nedodržal § 19 ods. 6 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy, podľa ktorého subjekt verejnej správy je povinný pri používaní verejných prostriedkov zachovávať hospodárnosť ich použitia. Uvedeným konaním porušil finančnú disciplínu, keď nehospodárne vynaložil verejné prostriedky podľa § 31 ods. 1 písm. j) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
HOS Bardejov tým, že uhradil verejné prostriedky v sume 400,00 eur za nájom verejného priestranstva obchodnej spoločnosti, nedodržal § 19 ods. 6 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy, podľa ktorého subjekt verejnej správy je povinný pri používaní verejných prostriedkov zachovávať hospodárnosť ich použitia. Uvedeným konaním porušil finančnú disciplínu tým, že nehospodárne vynaložil verejné prostriedky podľa § 31 ods. 1 písm. j) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Kontrolovaný subjekt tým, že účtoval o zariadeniach na účte 518 – Ostatné služby namiesto účtu 501 – Spotreba materiálu, nepostupoval v súlade s § 4 ods. 2 zákona o účtovníctve a s § 57 ods. 1 Postupov účtovania.
Tým, že faktúra č. 2017090001 obsahovala dodanie zariadení, pričom rukou bola dopísaná poznámka – zvučky na súvislosti štúdio HOS, faktúra bola nepreukázateľná, nebol dodržaný § 32 ods. 1 písm. a) a b) zákona o účtovníctve, podľa ktorého sa za preukázateľný účtovný záznam považuje iba účtovný záznam ktorého obsah priamo dokazuje skutočnosť, ktorého obsah dokazuje skutočnosť nepriamo obsahom iných preukázateľných účtovných záznamov.
Kontrolovaný subjekt tým, že pri faktúre č. 00762017 za materiál na kostýmy a scénu účtoval na účte 518 – Ostatné služby namiesto účtu 501 – Spotreba materiálu, nepostupoval v súlade s § 4 ods. 2 zákona o účtovníctve a s § 57 ods. 1 Postupov účtovania.
Faktúra č. FV170010 za materiál na kostýmy a scénu neobsahovala súpis dodaného materiálu s uvedením množstva a druhu materiálu, faktúra č. FV170011 obsahovala dodanie 10 ks výhrevných telies, pričom rukou bola dopísaná poznámka – zakúpená akumulačná pec.
Na základe uvedeného boli obe faktúry nepreukázateľné, čím nebol dodržaný § 32 ods. 1 písm. a) a b) zákona o účtovníctve, podľa ktorého sa za preukázateľný účtovný záznam považuje iba účtovný záznam ktorého obsah priamo dokazuje skutočnosť, ktorého obsah dokazuje skutočnosť nepriamo obsahom iných preukázateľných účtovných záznamov.
Kontrolná skupina NKÚ SR preverila fyzickou obhliadkou 09.09.2020 existenciu resp. umiestnenie vybraného drobného hmotného majetku. Kontrolou bolo zistené, že:
- grafické pero (faktúra č. 25116) v sume 922,00 eur, inventárne č. 1196,
- brúska uhlová v sume 81,00 eur (faktúra č. 14517 v celkovej sume 293,44 eur ) inventárne č. 1204,
- brúska excentrická v sume 212,44 (faktúra č. 14517 v celkovej sume 293,44 eur) inventárne č. 1203,
- píla pokosová (faktúra č. 21017 v sume 134,91 eur) inventárne č. 1208,
- kamerový systém AHD black 4x kamera 1.3 Mpx, E-CH7004 (faktúra č. 01517 v sume 189,00 eur) bez inventárneho čísla,
- DM-Kamera do auta/2,4“/Full HD v sume 84,80 eur (faktúra č. 22217 v celkovej sume 355,78 eur) inventárne č. 1211.
neboli označené inventárnym číslom, aj keď ho mali priradené. Zároveň bolo zistené, že auto kamera sa nenachádzala v služobnom motorovom vozidle. Obdobne to bolo aj pri kamerovom systéme v sume 189,00 eur, ktorý nebol nikde osadený, tzn. sa nevyužíval. Kontrolnej skupine boli predložené tri kamery zo štyroch a nahrávacie zariadenie. Uvedeným konaním kontrolovaný subjekt nepostupoval v súlade so smernicou k vedeniu účtovníctva.
Preverením pracovného poriadku bolo zistené, že je právne zastaraný vzhľadom na to, že nebol od roku 2012 upravený v súvislosti so zmenami Zákonníka práce.
Zamestnankyňa L. S. mala pracovnú zmluvu uzatvorenú na dobu určitú od 15.04.2019 do 15.10.2019 s ustanoveným týždenným pracovným časom 20 hod. tzn. štyri hod. denne. Kontrolou práce nadčas vykonanej na príkaz zamestnávateľa bolo zistené, že v uvedenom období odpracovala 105 hod. práce nadčas.
Kontrolovaný subjekt tým, že nariadil zamestnankyni s kratším pracovným časom prácu nadčas, nepostupoval v súlade s § 97 ods. 2 Zákonníka práce, podľa ktorého takémuto zamestnancovi nemožno nariadiť prác nadčas.
HOS Bardejov nevyplatením hodinovej sadzby funkčného platu za hodinu práce nadčas tzn. nevyplácaním nadčasov a poskytovaním za 1 hod. práce nadčas 1,5 hod. náhradného voľna nepostupoval v súlade s § 19 ods. 1 zákona o odmeňovaní vo verejnom záujme.
Kontrolovaný subjekt tým, že nevyplatil svojim zamestnancom za roky 2015 - 2019 príslušný časť funkčného platu za nadčas tzn., že zamestnanci pracovali zadarmo, nedodržal časť VIII. čl. 4 pracovného poriadku.
Kontrolou mzdových listov bolo zistené, že od mája 2018 bol pracovníkom za prácu nadčas v sobotu a v nedeľu vyplatený príplatok v zmysle novelizovaného Zákonníka práce. Napriek vyplateným príplatkom niektorí zamestnanci si uplatnili 1,5 hod. náhradného voľna za 1 hod. nadčas v máji 2018 a to:
- 06.05.2018 odpracovala M. G. 5 hod. nadčas + 2,5 hod. naviac, náhradné voľno čerpala 22.01.2019 (7,5 hod.),
- 06.05.2018 odpracovala M. H. 5 hod. nadčas + 2,5 hod. naviac, náhradné voľno čerpala 25.01.2019 (7,5 hod.),
- 06.05.2018 odpracovala E. M. 5 hod. nadčas + 2,5 hod. naviac, náhradné voľno čerpala 11.04.2019 (7,5 hod.),
- Ľ. B. odpracoval nadčas 5,5 hod., v skutočnosti evidoval 7,5 hod. nadčas + 3,5 hod. naviac, náhradné voľno čerpal 26.06.2018 a 02.07.2018 (15 hod.),
Zároveň bolo zistené čerpanie náhradného voľna 1,5 hod. za 1 hod. nadčasu aj v mesiaci december 2018, a to u zamestnankyni M. Z. 15.12.2018 - 16.12.2018 odpracovaný nadčas spolu 24 hod. + 12 hod. naviac. Náhradné voľno čerpala 15.07.2019 – 19.07.2019 podľa evidencia dochádzky za rok 2019.
Zamestnancom riaditeľ schválil čerpanie náhradné voľna vo vyššej miere ako im malo patriť, za čo im bol za dané dni vyplatený plat.
Kontrolovaný subjekt v uvedených piatich prípadoch použil verejné prostriedky v celkovej sume 223,72 eur nad rámec oprávnenia, čím došlo k ich vyššiemu čerpaniu. Uvedeným konaním bola porušená finančná disciplína podľa § 31 ods. 1 písm. b) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Kontrolou bolo zistené, že HOS Bardejov uzatvorilo 14.04.2019 pracovnú zmluvu č. 1 s L. S. s nástupom do práce 15.04.2019 na pozíciu kultúrno-osvetový pracovník. Pracovná zmluva bola uzatvorená na dobu určitú do 15.10.2019 s ustanoveným týždenným pracovným časom 20 hod. týždenne t. j. 4 hod. pracovný úväzok.
Pracovnou zmluvou č. 2 s L. S. z 14.10.2019 bol upravený:
• nástup do práce 16.10.2019
• doba trvania pracovného pomeru - doba určitú do 15.10.2020
• ustanovený týždenný pracovný čas 37,5 hod. - 7,5 hod. pracovný úväzok.
Preverením evidencie dochádzky za október 2019 bolo zistené, že 7,5 hod. pracovný úväzok bol vykázaný od 15.10.2019, avšak podľa mzdového listu bola zamestnankyni L. S. vyplatený plat v plnej výške t. j. za 7,5 hod. pracovný úväzok už od 01.10.2019.
Kontrolovaný subjekt použil verejné prostriedky v celkovej sume 172,19 eur nad rámec oprávnenia, čím došlo k ich vyššiemu čerpaniu. Uvedeným konaním bola porušená finančná disciplína podľa § 31 ods. 1 písm. b) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Kontrolovaný subjekt tým, že neupravil poskytovanie stravného svojim zamestnancom za čerpanie náhradného voľna použil verejné prostriedky v celkovej sume 2 425,74 eur nad rámec oprávnenia, čím došlo k ich vyššiemu čerpaniu. Uvedeným konaním bola porušená finančná disciplína podľa § 31 ods. 1 písm. b) zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
Kontrolou bolo zistené, že Mgr. art. Juraj Bochňa pracuje ako zamestnanec v HOS Bardejov od 02.01.2005. Od februára 2009 do súčasnosti v pozícii riaditeľa. Od 04.12.2018 je riaditeľ aj poslancom MsZ v Bardejove, ktoré ho uznesením č. 13/2018-II z 20.12.2018 vymenovalo za člena dozornej rady Bardejovskej televíznej spoločnosti, s. r. o. Mesto Bardejov má v uvedenej spoločnosti 100 % podiel na základnom imaní.
Uvedeným konaním nebol dodržaný § 9 ods. 1 zákona o výkone práce vo verejnom záujme, tým že riaditeľ ako vedúci zamestnanec rozpočtovej organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti VÚC, bol zároveň členom dozorného organu právnickej osoby, ktorá vykonáva podnikateľskú činnosť.
HOS Bardejov nepostupoval v prípade uzatvorených zmlúv podľa § 51 Občianskeho zákonníka, ktoré mali všetky znaky závislej práce v súlade s § 1 ods. 3 Zákonníka práce.
Kontrolou bolo zistené, že predbežná finančná kontrola bola síce vykonaná podľa § 9 ods. 1 zákona o finančnej kontrole a vnútornom audite resp. základná finančná kontrola bola vykonaná podľa § 7 ods. 1 a ods. 3 zákona o finančnej kontrole a audite. Vzhľadom na závažné kontrolné zistenia uvedené v časti 2 tohto protokolu o výsledku kontroly nebol dodržaný cieľ finančnej kontroly zabezpečiť dodržiavanie § 6 ods. 3 písm. a), e), f) uvedeného zákona, čím orgán verejnej správy nevytvoril finančné riadenie, v rámci ktorého by zabezpečil hospodárnu, efektívnu a účinnú realizáciu finančných operácií.