- IČO
- 35541016
- Sídlo
- Námestie Maratónu mieru 1, 04266 Košice-Staré Mesto
- Kontrolované obdobie
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Úrad KSK si nesplnil povinnosť oceniť majetok (dve nehnuteľnosti delimitované v roku 2002) ku dňu uskutočnenia účtovného prípadu. (počet porušení: 2)
Inventarizačné zápisy dlhodobého majetku neobsahovali porovnanie zistených stavov majetku v členení podľa majetkových tried s príslušnými stavmi majetku evidovanými na účtoch v hlavnej knihe k 31.12.2009.
Úrad KSK v roku 2009 nevymáhal od akciových spoločností v zriaďovateľskej pôsobnosti KSK pohľadávky za neuhradené nájomné za prístroje, fakturované zásoby, neuhradené poistné na základe uzatvorených zmlúv o výkone správy majetku a neuhradené nájomné za prenájom nebytových priestorov, neuhradenú daň z nehnuteľností na rok 2009, neuhradené povinné zmluvné poistenie za motorové vozidlo a neuhradené poistné za hnuteľný a nehnuteľný majetok. (počet porušení: 4)
Úrad KSK nezabezpečil v zmysle uzatvorenej zmluvy o združení vedenie združených prostriedkov na samostatnom účte.
Úrad KSK neúčtoval o vložených prostriedkoch a o všetkých účtovných prípadoch vyplývajúcich z predmetu činnosti združenia.
Kontrolovaný subjekt neuplatňoval v prípadoch oneskoreného zmluvného plnenia, t.j. oneskorenej platby za nájomné, úroky z omeškania. (počet porušení: 4)
Úrad KSK pri poskytnutí preddavkov, tieto nezúčtoval v zákonnej lehote troch mesiacov. (počet porušení: 2)
Faktúra a ani dodací list k IT prácam financovaných z bežných výdavov neobsahovali súpis vykonaných prác, t.j. účtovné záznamy neboli preukázateľné.
Predložené cenové ponuky boli vyhotovené v ten istý deň ako bola vyhotovená výzva na predloženie cenovej ponuky, obsahujúca špecifikáciu predmetu zákazky a ďalších podmienok. Uchádzač, ktorého ponuka bola vyhodnotená ako víťazná, si prevzal výzvu na predloženie cenovej ponuky v nasledujúci deň ako bola vyhotovená jeho ponuka.O uskutočnení prieskumu trhu telefonickou formou predložená dokumentácia neobsahovala žiadny záznam a použitie takého postupu nebolo v súlade so Smernicou č. 4/2007 o verejnom obstarávaní. Objednávka na vypracovanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie bola vyhotovená až po dodaní projektovej dokumentácie, čo bolo v rozpore so Smernicou č. 5/2009 o obehu účtovných dokladov.
Úrad KSK nepreukázal spôsob prezentácie spoluúčasti na realizovanej podporenej akcii, čím porušil VZN č. 3/2006 o poskytovaní dotácií. Úrad KSK nehodnotil hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť pri použití poskytnutých finančných prostriedkov - dotácií. (počet porušení: 13)
Pri financovaní rozšírenia softvéru evidovaného v majetku, resp. jeho technického zhodnotenia v rámci projektu Digitálne zastupiteľstvo I. a II. - rozšírenie pôvodne dodaného softvéru bolo financované v rámci bežných výdavkov a zaevidované v rámci drobného nehmotného majetku v podsúvahovej evidencii, čím nebol dodržaný účel použitia.
Nebol dodržaný účel použitia verejných prostriedkov. Nesprávne boli vymedzené výdavky na technické zhodnotenie dlhodobého nehmotného majetku.
Nebol dodržaný účel použitia verejných prostriedkov. Nesprávne boli vymedzené výdavky na technické zhodnotenie dlhodobého nehmotného majetku.
Nesprávnym zaúčtovaním technického zhodnotenia dlhodobého nehmotného majetku na ťarchu nákladov konal Úrad KSK v rozpore s § 58 postupov účtovania.
Nesprávnym vymedzením výdavkov na technické zhodnotenie dlhodobého nehmotného majetku Úrad KSK nepostupoval v súlade s § 1 ods. 4 písm. a) Opatrenia MF SR z 8. decembra č. MF/010175/2004-42, ktorým sa ustanovuje druhová klasifikácia, organizačná klasifikácia a ekonomická klasifikácia rozpočtovej klasifikácie.
Predložená cenová ponuka do prieskumu trhu od vybratej firmy bola vypracovaná viac ako mesiac pred vykonaním prieskumu, pričom až výzva obsahovala špecifické podmienky.
Úrad KSK nepostupoval v súlade so zmluvnými podmienkami o združení ani pri úhrade finančných prostriedkov pre VŠ. Predbežná finančná kontrola bola vykonaná nedôsledne.
Úrad KSK nevymáhal splatenie návratnej finančnej výpomoci, čím nepostupoval v súlade s § 4 ods. 2 Zásad hospodárenia s majetkom KSK.