- IČO
- 54779189
- Sídlo
- Námestie 1. mája 7286/18, 81106 Bratislava-Staré Mesto
- Kontrolované obdobie
- Rok 2022 po súčasnosť a bezprostredne súvisiace predchádzajúce obdobie
- Termín kontroly
- 16.04.2024 - 07.08.2024
- Stav kontroly
- Pripravovaná
Zistenia
Zasadnutia poradnej rady sa mali konať spravidla raz mesačne, pričom od jej zriadenia sa žiadne zasadnutie neuskutočnilo, čím nebol dodržaný čl. 4, bod 1 štatútu poradnej rady.
Organizačný poriadok nebol vypracovaný a predložený na schválenie predstavenstvu, čím bol porušený bod 7.9 písm. e) stanov.
Zásady hospodárenia ako základný dokument určujúci spôsob hospodárenia neboli vypracované a predložené na schválenie predstavenstvu, čím nebol dodržaný bod 7.9 písm. f) stanov.
Výška vstupného členského poplatku každého zakladateľa nebola schválená členskou schôdzou, čím nebol dodržaný bod 6.8 písm. a) stanov.
Rozpočet na rok 2022 bol schválený deväť dní po stanovenom termíne, čím nebol dodržaný bod 12.1 stanov.
Na zasadnutí konanom 30.08.2022 členská schôdza schválila rozpočet na rok 2022, pričom návrh rozpočtu na nasledujúce dva roky nebol vôbec schválený, čo bolo v rozpore s bodom 6.8 písm. d) stanov.
Predmetom rokovaní členskej schôdze nebola kontrola plnenia uznesení z predchádzajúcich zasadnutí členskej schôdze, čím nebol dodržaný čl. 5, bod 2 rokovacieho poriadku členskej schôdze.
Na zasadnutí členskej schôdze konanej 27.06.2023 bol uznesením č. ČS/5.3.1/23 zvolený predseda dozornej rady, pričom nebolo preukázané, že bol zvolený za člena dozornej rady. Určeniu za predsedu dozornej rady mala predchádzať jeho voľba za člena dozornej rady. Uvedený postup bol v rozpore s bodom 9.3 stanov.
V zápisnici zo zasadnutia členskej schôdze konanej 04.04.2024 bolo uvedené, že zostalo neobsadené miesto po členke dozornej rady za ÚV SR, úrad podpredsedu vlády, pričom na žiadnom zasadnutí členskej schôdze nebola táto členka dozornej rady odvolaná, čím nebol dodržaný bod 6.8 písm. b) stanov
Z dôvodu prechodu zakladateľskej pôsobnosti a členstva v agentúre z ÚV SR, úradu podpredsedu vlády na MD SR bol na zasadnutí členskej schôdze dňa 04.04.2024 zvolený nový člen dozornej rady za MD SR. Po tejto voľbe a podľa predložených zápisníc sa dozorná rada skladala z dvoch členov za MF SR, jedného člena za ÚV SR, úrad podpredsedu vlády a jedného člena za MD SR, čo nebolo v súlade s bodom 9.2 stanov.
Tým, že nebolo preukázané, že osoba uvedená ako zástupca MF SR mala oprávnenie zastupovať zakladateľa na členskej schôdzi boli porušené body 6.4, 6.6 a 6.7 stanov.
V čase výkonu kontroly nebola členskou schôdzou schválená riadna účtovná závierka za rok 2023 a schválený plán činnosti na rok 2024, čo nebolo v súlade s bodom 6.9 písm. c) a h) stanov.
Zápisnice zo zasadnutí predstavenstva neobsahovali informáciu o plnení prijatých uznesení z predchádzajúcich zasadnutí, čím bol porušený článok 4, bod 2 rokovacieho poriadku predstavenstva
V júni 2023, vo februári 2024 a v marci 2024 dozorná rada nezasadala vôbec, čo nebolo v súlade s bodom 9.4 stanov.
Osem zápisníc zo zasadnutí dozornej rady nebolo podpísaných všetkými prítomnými členmi dozornej rady, čo nebolo v súlade s bodom 9.6 stanov.
Dve objednávky pri dodávateľských faktúrach boli podpísané len jedným z dvoch členov predstavenstva. V jednom prípade nebola objednávka podpísaná štatutármi, ale generálnym riaditeľom a v šiestich prípadoch neboli k faktúram za kancelárske potreby, účtovný program a pozáručnú opravu LCD displeja spolu v sume 1 796,75 eur predložené objednávky s podpismi štatutárov, čo nebolo v súlade s ustanovením 7.1 stanov.
V piatich prípadoch spolu v sume 4 102,32 eur bolo zaplatené za tovary – dva Apple iPody s príslušenstvom a služby – program na spracovanie miezd, prostredníctvom preddavku, pričom neboli uzatvorené zmluvy o poskytnutí preddavku
Neboli vytvorené rezervy na audit účtovnej závierky za rok 2022 a overenie súladu výročnej správy s účtovnou závierkou spolu v sume 1 272,00 eur.
Obstaranie dvoch softvérov spolu v sume 116 304,00 eur bolo zaúčtované priamo do nákladov, pričom sa jednalo o dlhodobý nehmotný majetok s povinnosťou odpisovať.
Nebola vykonaná ZFK na dvoch faktúrach, 26 objednávkach, pri výbere hotovosti z účtu, pri platbách v hotovosti a na výkazoch práce pri DoPČ, resp. DoVP.
V 135 prípadoch neboli pri ZFK na faktúrach resp. objednávkach uvedené všetky povinné náležitosti a ZFK pred uzatvorením dvoch zmlúv bola zrealizovaná a finančná operácia schválená bez identifikovania nesúladu so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Webová stránka bola zriadená, ale v čase výkonu kontroly od obdobia máj 2024 bola nefunkčná a nebolo preukázané, že povinne zverejňované informácie (faktúry, objednávky) boli zverejnené iným spôsobom.
Neboli zverejnené údaje o faktúrach a objednávkach nepretržite počas piatich rokov odo dňa ich zverejnenia
V dvoch prípadoch neboli v CRZ zverejnené prílohy k zmluvám, ktoré tvorili ich neoddeliteľnú súčasť.
Nebola vykonaná inventarizácia majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov za obdobie rokov 2022 a 2023.
Hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť použitia verejných prostriedkov nebola dodržaná, keď:
- podpisom nevypovedateľnej zmluvy o prenájme priestorov bol vytvorený záväzok na plnenie budúcich záväzkov vo vzťahu k indexácii nájomného, ktoré bolo nastavené v prospech prenajímateľa,
- následky, ktoré spája zákon s nezverejnením dodatku zmluvy v CRZ boli vylúčené,
- nebolo preukázané vynaloženie úsilia v rámci rokovania o podmienkach zmluvy, ktoré by smerovalo k získaniu lepšieho postavenia skončenia nájmu,
- nebolo možné overiť relevantnosť spotreby a prevádzky služobných motorových vozidiel,
- nebolo prednostne využité memorandum o spolupráci pri obstaraní právnych služieb.
Súhrnná správa o zákazkách s nízkymi hodnotami bola v profile verejného obstarávateľa zverejnená až po zákonom stanovenom termíne.
Ustanovenia uzatvorených zmlúv boli porušené, keď:
- faktúry za indexáciu nájomného boli vystavené a uhradené, bez vyhotovenia dodatkov k zmluve o nájme v zmysle bodu 7.4 zmluvy o nájme,
- nebola dodržaná splatnosť faktúr a prílohy faktúr obsahovali všeobecné opisy činností s hodinovou sadzbou, s celkovým počtom strávených hodín a výslednou odmenou bez uvedenia skutočne vykonaných prác s ich konkrétnym rozpisom podľa osobohodín v zmysle čl. III bodu 7 zmluvy o poskytovaní právnych služieb.
Evidencia uzatvorených dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru bola vedená bez ich číslovania, čím nebolo možné spoľahlivo overiť, či bola vedená v poradí, v akom boli dohody uzatvorené.
Ustanovenia v smernici o dohodách neboli dodržané, keď:
- osobné zložky neobsahovali návrhy na uzatvorenie dohôd, ktoré mali byť odsúhlasené generálnym riaditeľom a schválené štatutármi v zmysle čl. 2 bodu 2,
- v 38 prípadoch chýbal na výkaze práce dátum jeho vypracovania a schválenia, v 19 prípadoch chýbal dátum schválenia v zmysle čl. 2 bodu 11,
- v troch prípadoch chýbal na výkaze práce podpis účastníka dohody v zmysle čl. 4 bodu 2,
- evidencia dohôd nebola vedená v zmysle čl. 2 bodu 8.