- IČO
- 00314668
- Sídlo
- Mútne 194, 02963 Mútne
- Kontrolované obdobie
- 2010 - 2019
- Termín kontroly
- 06.02.2020 - 30.07.2020
- Stav kontroly
- Ukončená
Zistenia
Starosta obce v období rokov 2011 – 2019, kedy vykonával funkciu starostu obce, a súčasne konal v mene obchodnej spoločností UMOSS, spol. s r. o. ako konateľ
Starosta obce neuvádzal pravdivé, resp. úplné údaje o podnikateľskej činnosti v oznámeniach o nezlučiteľnosti funkcií
Obec schválila prenájom pozemku pod výstavbu športovej haly bez zverejnenia zámeru a spôsobu
pred samotným schvaľovaním.
Obec nevykonala verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavebných prác výstavby športovej haly, pričom hodnota týchto stavebných prác zodpovedala finančnému limitu stanovenému v zákone o verejnom obstarávaní pre podlimitné zákazky.
Obec uzatvorila zmluvu o budúcej kúpnej zmluve, predmetom ktorej bola úprava vzájomných vzťahov, práv a povinností vyplývajúcich s prevodom vlastníckych práv stavby športovej haly, bez vykonania verejného obstarávania
Starosta obce uzatvoril zmluvu o budúcej kúpnej zmluve a následne leasingovú zmluvu bez toho, aby výstavba športovej haly bola schválená obecným zastupiteľstvom.
Obec uhradila akontáciu a štyri mimoriadne splátky finančného leasingu (prenájmu) v celkovej sume 197 000,00 eur z prostriedkov štátneho rozpočtu.
Obec uhradila dodávateľské faktúryza výkon stavebného dozoru športovej haly a hasičskej zbrojnice na základe nepreukázateľných účtovných dokladov.
Obec nevykonala verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavebných prác „budovanie ciest v obci Mútne“ v rokoch 2011 a 2015 v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Hodnota týchto stavebných prác zodpovedala finančnému limitu stanovenému v zákone o verejnom obstarávaní v roku 2011 pre podprahové zákazky a v roku 2015 pre podlimitné zákazky.
Obec pri modernizáciii hasičskej zbrojnice zabezpečovala úpravu vnútorných priestorov obecného úradu bez verejného obstarávania na výber zhotoviteľa uvedených stavebných prác, pričom hodnota týchto prác zodpovedala finančnému limitu stanovenému v zákone o verejnom obstarávaní pre podprahové zákazky.
Obec uhradením dodávateľskej faktúry za nákup troch leteniek nehospodárne nakladala s verejnými prostriedkam.
Obec zámer previesť majetok z dôvodu osobitného zreteľa nezverejnila najmenej 15 dní pred schvaľovaním prevodu obecným zastupiteľstvom na svojej úradnej tabuli a na svojej internetovej stránke
Obec v kontrolovanom období nevykonávala pred uzatvorením zmlúv predbežnú, resp. základnú finančnú kontrolu.
Hlavný kontrolór obce nevypracoval a následne nepredkladal obecnému zastupiteľstvu návrhy plánov kontrolnej činnosti.
Hlavný kontrolór obce predložil obecnému zastupiteľstvu správu o kontrolnej činnosti len za roky 2014 a 2015 (kontrolované obdobie 2010 - 2019).
Hlavný kontrolór nevypracovával stanoviská k návrhom rozpočtov obce pred ich schválením v obecnom zastupiteľstve a stanoviská k návrhom záverečných účtov obce boli pred ich schválením v obecnom zastupiteľstve vypracované len za roky 2013 a 2017 (za kontrolované obdobie 2010 - 2019).
Hlavný kontrolór za obdobie rokov 2018 – 2019 nevypracoval z vykonaných kontrol správy, resp. návrhy správ o výsledkoch kontroly.